O SZKOLENIU

Mini MBA

Mini MBA® to jednosemestralne szkolenie skierowane do osób, które pracują na stanowiskach menedżerskich i kierowniczych, potrzebują szybkiego wprowadzenia w najważniejsze zagadnienia z zakresu zarządzania lub pogłębienia i aktualizacji swojej wiedzy.

Studia MBA i Studium menedżerskie Mini MBA® prowadzimy na Wydziale Zarzadzania Uniwersytetu Łódzkiego od 1998 roku. O ile program MBA to regularne studia podyplomowe z formalnymi egzaminami (4 semestry, dwa lata), o tyle Studium Mini MBA to jednosemestralne intensywne szkolenie (138 godzin) skierowane do osób, które pracują na stanowiskach menedżerskich, kierują zespołami ludzi, prowadzą własne firmy lub planują własny rozwój zawodowy. Program i metody nauczania (aktywne formy kształcenia, rozwiązywanie case’ów, wymiana doświadczeń między uczestnikami) nawiązują do "dużego MBA" - część wykładowców w Studium to także wykładowcy z naszego programu studiów MBA, jednak Mini MBA® to nie są to formalnie studia.

Studium Mini MBA® – podobnie jak studia MBA – ma dostarczyć uczestnikom szeroką i kompleksową wiedzę z zakresu zarządzania, ale w formule dostępnej dla osób, które z różnych powodów (brak czasu, sytuacja rodzinna, język angielski, staż pracy, koszty, itp.) nie są gotowe na „pełne” studia MBA.

Tryb realizacji szkolenia:

Zajęcia będą odbywać się w salach Wydziału Zarządzania UŁ. W niektóre piątki (5 spotkań), dla wygody i komfortu uczestników ale bez straty na jakości, zajęcia będą prowadzone przy wykorzystaniu platformy MS Teams w formule online. Niektóre z zajęć będą rejestrowane, więc nauka będzie możliwa w dogodnym dla uczestnika czasie (choć oczywiście synchroniczny i aktywny udział w zajęciach jest preferowany). Taki hybrydowy tryb odbywania zajęć sprawdził się w ostatnich edycjach naszych studiów i szkoleń.  
Uczestnicy szkolenia zostaną zarejestrowani w Uniwersyteckim Systemie Obsługi Studiów (USOS) i otrzymają studencki dostęp do aplikacji MS Office 365, co umożliwi korzystanie z wszystkich funkcjonalności MS Teams podczas zajęć zdalnych. Słuchacze zostaną także zapisani do kursu na uniwersyteckiej platformie zdalnego nauczania e-Campus (Moodle), który pozwoli na komunikację w trakcie zajęć.
Wszystkie zajęcia prowadzone są w języku polskim.

Po zakończeniu szkolenia, uczestnik posiada wiedzę:

  • o technikach pracy zespołowej, komunikacji w zespole, roli kierownika i lidera w organizacji, zasadach prowadzenia negocjacji biznesowych i osobistych.
  • na temat sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi standardami.
  • w zakresie operacyjnej i strategicznej rachunkowości zarządczej, zarządzania finansami i komunikowania informacji finansowych. Zna ogólne pojęcia z zakresu zarządzania strategicznego, w tym czynniki analizy otoczenia przedsiębiorstwa, metody budowania strategii firmy.
  • o koncepcjach marketingowych, tworzeniu strategii marketingowych i instrumentach ich wdrażania a także metodach i narzędziach marketingu internetowego, zasadach i regułach komunikacji internetowej za pomocą mediów społecznościowych.
  • o procesach decyzyjnych realizowanych w przedsiębiorstwach oraz o ich praktycznych konsekwencjach, a także relacjach między przedsiębiorstwem i jego otoczeniem. 

Podczas Studium kształtowane są praktyczne umiejętności: efektywnej komunikacji w zespole, udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej, analizowania raportów, analizy otoczenia biznesowego firmy, przygotowania strategii marketingowej, przygotowania profesjonalnej prezentacji biznesowej i wystąpień publicznych. Wspomniane kompetencje są rozwijane przez rozwiazywania konkretnego problemu zarządczego w realnej firmie (w ostatnich edycjach były to Otodom, Mondelez, ProPharma, Centrum Medycyny Klinicznej DiMedical, Schrag Polska i inne).

Kompetencje społeczne:

Studium przewiduje szereg aktywności grupowych (gra symulacyjna, konkurs case’ów), które wymagają od uczestników współpracy, wymiany doświadczeń, komunikacji, organizowania pracy własnej i grupowej. Studium inspiruje do dalszego własnego rozwoju osobistego i zawodowego przez kontakt z wykładowcami – praktykami biznesu a także menedżerami z różnych branż – innymi uczestnikami szkolenia, a także przez dostarczenie dodatkowych, opcjonalnych materiałów dydaktycznych na platformie e-learningowej.

Warunki zaliczenia szkolenia:

Podczas szkolenia Mini MBA® nie ma formalnych egzaminów, natomiast podstawą do uzyskania dyplomu jest:

  1. obecność (80%) i aktywny udział w zajęciach stacjonarnych i on-line (wspólne rozwiązywanie case study, zadań rachunkowych, itp.),
  2. udział w ekonomicznej grze symulacyjnej (w określonych terminach należy podejmować decyzje dotyczące wirtualnej firmy - aktywność grupowa),
  3. udział w warsztacie Studium przypadku - praca grupowa: przygotowanie i prezentacja rozwiązania case study (ostatnie zajęcia mają charakter konkursu, w którym rywalizują ze sobą zespoły),
  4. rozwiązanie quizów po zakończonych blokach tematycznych.

Uczestnicy, którzy spełnią powyższe warunki otrzymują dyplom ukończenia Studium Menedżerskiego Mini MBA® podpisany przez Dziekana Wydziału Zarządzania UŁ.

PROGRAM

Poszczególne bloki tematyczne w Mini MBA® trwają zazwyczaj po 8-12 godzin. Ponadto oczekujemy od uczestników dodatkowej aktywności poza terminami określonymi w harmonogramie: Gra symulacyjna realizowana jest zdalnie, co wymaga dodatkowej komunikacji w zespołach przed wysłaniem decyzji. Podobnie końcowy projekt w ramach konkursu case’ów związany jest z pracą w zespołach. Po każdym z bloków tematycznych udostępniamy na platformie Moodle quizy do samosprawdzenia wiedzy, których rozwiązanie jest jednym z warunków zaliczenia szkolenia. Ponadto przez platformę e-learningową udostępniamy dodatkowe materiały rozszerzające tematykę spotkań podczas zajęć.

Sesja inauguracyjna - rozpoczynająca szkolenie

  • Inauguracja programu – powitanie uczestników, przedstawienie wykładowców i trenerów.
  • Sesja informacyjna dotycząca obsługi platformy, formuły kształcenia oraz przebiegu szkolenia.

Moduł 1: Ludzie w organizacji

  • Integracja uczestników, Budowanie efektywnych zespołów projektowych - mgr inż. Ewa Samuel
  • Przywództwo - rola lidera w organizacji - dr hab. Tomasz Czapla, prof. UŁ
  • Negocjacje w biznesie - dr Jacek Sobek

Moduł 2: Analityka finansowa

  • Rachunkowość i analiza finansowa w biznesie - dr Marcin Michalak
  • Rachunkowość zarządcza/controlling (budżetowanie, rachunek kosztów) - dr Marcin Michalak
  • Zarządzanie finansami - dr hab. Jakub Marszałek, prof. UŁ

Moduł 3: Zarządzanie strategiczne

  • Marketing. Zrozumienie rynków i klientów - dr Bartłomiej Kurzyk
  • Strategia konkurencji - dr hab. Leszek Bohdanowicz, prof. UŁ
  • Zarządzanie zrównoważonym rozwojem / ESG - dr Agata Rudnicka-Reichel

Moduł 4: Kompetencje cyfrowe menedżera

  • Komunikacja digitalowa w biznesie. Wykorzystanie AI (dobór kanałów digitalowych, pomiar i efektywność działań w sieci, zarządzanie contentem, wykorzystanie AI) - Wojciech Szymański (Ideo.pl)
  • Budowanie marki własnej w sieci (Personal branding) - dr Wojciech Szymański (Ideo.pl)
  • Sztuka prezentacji i wizualizacji danych – dr Bartłomiej Kurzyk
  • Ochrona danych i cyberbezpieczeństwo – mec. Paweł Gruszecki (Dentos)

Moduł 5: Gra symulacyjna

  • Wprowadzenie do gry - dr hab. Jakub Marszałek, prof. UŁ
  • Decyzje zespołów i komentarze prowadzącego (6 kolejnych etapów gry w kolejne 6 tygodni)
  • Podsumowanie oraz ogłoszenie wyników gry

Moduł 6: Warsztat studium przypadku

  • Sesja kick off – wprowadzenie do studium przypadków, prezentacja firmy oraz problemu do rozwiązania - dr hab. Leszek Bohdanowicz, prof. UŁ
  • Warsztat Design Thinking – dr Monika Just (Just4creativity.pl)
  • Konsultacje z zespołami - dr hab. Leszek Bohdanowicz, prof. UŁ
  • Case Competition – prezentacje rozwiązań zarządczych przygotowanych przez zespoły podczas ostatnich zajęć

Program jest realizowany zgodnie z określonym harmonogramem. Czasem przed lub między zajęciami przewidziano dla słuchaczy różne dodatkowe aktywności (gra symulacyjna, dodatkowe lektury, pliki video, proste zadania, udział w forum dyskusyjnym). Zadania stawiane uczestnikom w trakcie szkolenia będą komentowane przez prowadzących. Z tego powodu powinny być dostarczone przez studentów w określonym terminie. To bardzo istotne, bo oczekujemy na silną interakcję między uczestnikami a także z prowadzącymi zajęcia (np. wymiana doświadczeń przez dyskusje i wspólne rozwiązywanie case study na Forum, gra symulacyjna, projekt grupowy).

Harmonogram zajęć

Pobierz harmonogram

WYKŁADOWCY

Wykładowca na Uniwersytecie Łódzkim. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z komunikacją marketingową, w szczególności z wykorzystaniem innowacji i niestandardowych działań. Od 2004 roku współpracuje z Centrum Transferu Technologii UŁ, gdzie prowadzi zajęcia „Marketing nowych technologii" w ramach Polsko-Amerykańskich studiów „Komercjalizacja innowacyjnych przedsięwzięć i nowych technologii", a od 2008 roku - z PAM Center, przy realizacji Studium Mini MBA®. W 2007 roku wyróżniony tytułem „Wykładowcy absolwenta” przez studentów Wydziału Zarządzania UŁ. Obok działalności dydaktycznej, prowadzi prace konsultacyjne i szkoleniowe - do tej pory m.in. z Unimil S.A., PKO BP S.A., TP S.A., Questus, Bio-tech Consulting, Niewiadów S.A. Opiekun Studenckiego Koła Naukowego MarkeTEAM. Prywatnie interesuje się rozwojem Internetu i technologii mobilnych.

Adiunkt w Katedrze Rachunkowości na Wydziale Zarządzania UŁ. Wykładowca z zakresu rachunkowości finansowej, rachunkowości zarządczej i analizy finansowej na licznych studiach podyplomowych oraz kursach menedżerskich i programach MBA. Trener na szkoleniach zamkniętych organizowanych dla firm polskich i międzynarodowych, trener z zakresu rachunkowości zarządczej w ramach certyfikowanych kursów dla profesjonalnych marketerów. Posiada bogate, 16-letnie doświadczenie w zakresie działalności konsultingowo-doradczej. Współautor wielu projektów wdrożeniowych z zakresu rachunkowości finansowej oraz z zakresu rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej w przedsiębiorstwach.

Doktor habilitowany ekonomii w dyscyplinie finansów. Od 2003 roku pracownik Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Absolwent programu szkoleniowego MSSTC organizowanego przez University of Texas w USA. Ma bogate doświadczenie z zakresu doradztwa biznesowego i komercjalizacji innowacji. Wieloletni współpracownik WYG PSDB, Centrum Innowacji – Akceleratora Technologii Uniwersytetu Łódzkiego oraz Mazowieckiej Akademii Firm Rodzinnych Politechniki Warszawskiej. Autor ponad 60 publikacji naukowych z zakresu finansów przedsiębiorstwa, rynków kapitałowych i zarządzania rozwojem firmy. Współautor kilkunastu ekspertyz z zakresu finansów i analizy gospodarczej przygotowanych dla potrzeb inkubatorów przedsiębiorczości, jednostek samorządowych i ministerstw Rzeczypospolitej Polskiej.

Wykładowca z ponad 20 letnim doświadczeniem. Prowadzi wykłady i konwersatoria w języku polskim i angielskim: z podstaw teorii organizacji i zarządzania, nauki o organizacji, doradztwa personalnego, rozwijania umiejętności osobistych, strategii zarządzania zasobami ludzkimi organizacji, zarządzania wiedzą i kompetencjami, zarządzania kulturą oraz seminaria dyplomowe i magisterskie. Na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego od 2012 r. pełni funkcję Kierownika Katedry Zarządzania a od 2016 także piastuje stanowisko Dziekana. Jest członkiem Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN. Opublikował ponad 50 artykułów i rozdziałów w książkach, jest autorem trzech monografii dotyczących kompetencji, zarządzania strategicznego i zarządzania zmianami.

Profesor Uniwersytetu Łódzkiego, pracownik Katedry Strategii i Zarządzania Wartością Przedsiębiorstwa (Wydział Zarzadzania UŁ). Kierownik i założyciel Centrum Analiz Biznesowych na Wydziale Zarządzania UŁ. Specjalista w zakresie ładu korporacyjnego, zarządzania strategicznego oraz analiz biznesowych. Autor ponad 90 publikacji na temat ładu korporacyjnego i zarządzania strategicznego. Wykładowca na studiach licencjackich, magisterskich, doktoranckich i podyplomowych, a także na studiach miniMBA oraz Executive MBA na Uniwersytecie Łódzkim, w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu i Bydgoszczy. Członek oraz Przewodniczący Rady ITME (Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Technologii Materiałów Elektronicznych w Warszawie) od 2017 do 2020 roku oraz Przewodniczący Rady Nadzorczej Widzew Łódź S.A. od 2019 roku. Prowadzi działalność szkoleniową i konsultingową.

Prezes Zarządu agencji e-marketingowej i e-commerce Ideo Force Sp. z o.o. posiadającej na koncie ponad 1000 zrealizowanych projektów e-marketingowych. Łączy pracę zawodową stricte związaną z e-marketingiem i e-commerce z pasją dzielenia się wiedzą. Jest wykładowcą Uniwersytetu Łódzkiego, Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki, Akademii Leona Koźmińskiego, Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania, a dodatkowo udziela wykładów gościnnych – m.in. na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz Uniwersytecie Warszawskim. Zaprojektował i wdrożył 5 unikatowych kierunków studiów podyplomowych związanych z e-marketingiem oraz uczestniczył w projektowaniu specjalności na studiach I i II stopnia dotyczących wykorzystania Internetu w działalności firm. Angażuje się w rozwój startupów – był mentorem w Startup Weekend, SAMSUNG INKUBATOR, Rzeszów Startup Akcelerator. Był członkiem komitetu oceniającego w akceleratorze "IDEA Global". Jest autorem wielu książek, artykułów oraz publikacji, w tym między innymi: „E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka”, „Content marketing - współczesny poradnik po marketingu treści”, „E-marketing – kompendium dla menadżerów.

Od prawie 25 lat mentor i trener top menedżerów oraz specjalistów czołowych firm w Polsce i na świecie w zakresie:

  • przywództwa,
  • kierowania zespołem,
  • zarządzania zmianą, 
  • budowania kultury organizacji zorientowanej na współpracę,
  • negocjacji handlowych.

Doktor w zakresie psychologii społecznej - absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Był wykładowcą w programie The Advanced Certificate in Marketing akredytowanym przez The Chartered Institute of Marketing w Londynie. Stypendysta Ausburg College, Minneapolis (Department of Business Administration, Accounting and MIS)

Paweł Gruszecki, radca prawny, counsel w warszawskim biurze kancelarii Dentons, członek Zespołu Prawa Własności Intelektualnej i Nowych Technologii.

Zajmuje się głównie zagadnieniami z obszaru umów IT, cyberbezpieczeństwa, usług chmurowych, telekomunikacji, a także ochrony danych osobowych. Doradzał największym operatorom telekomunikacyjnym (stacjonarnym oraz mobilnym), operatorom wyszukiwarek internetowych, międzynarodowym i krajowym serwisom internetowym, największym przedsiębiorcom energetycznym w Polsce, a także największym producentom sektora motoryzacyjnego oraz zbrojeniowego.

Pracował dla szeregu start-upów, które wdrażają rozwiązania w takich obszarach jak Internet Rzeczy, bezpieczeństwo sieci, rozwój zaawansowanych produktów cyfrowych (agencje cyfrowe), AI, oprogramowanie (software houses), e-sport, cloud computing czy brokering baz danych.

Posiada także doświadczenie jako wykładowca prawa nowych technologii na krajowych uczelniach wyższych oraz pełnomocnik największego związku przedsiębiorców reklamy internetowej w trakcie prac legislacyjnych w Sejmie RP. Członek rady programowej jednej z największych konferencji sektora cyberbezpieczeństwa w Europie Środkowej.

Dr Monika Just, dr nauk społecznych; trener twórczego myślenia i rozwoju zdolności poznawczych, moderator procesu Design Thinking, wykładowca, edukator, pedagog, coach. 
Prowadzi szkolenia dla Biznesu, Administracji Publicznej, Edukacji i Oświaty z zakresu:
- nauczania twórczości,
- myślenia projektowego,
- rozwijania kompetencji miękkich,
- twórczego rozwiązywania problemów,
- technik heurystycznych
- metod pobudzających wyobraźnię i aktywizujących myślenie.

W obszarze szczególnych zainteresowań dr Moniki Just wpisuje się projektowanie sesji szkoleniowych z wykorzystaniem analogii i metafor.

Podczas wykładów, szkoleń i warsztatów:
• wykorzystuje moc myślenia wizualnego (Visual Thinking)
• dotyka analogii i metafor wpisanych w proces dochodzenia do rozwiązywania problemów
• odkrywa kreatywność i drzemiący w każdym z uczestników potencjał
• rozwija postawę twórczą i umiejętność twórczego rozwiązywania problemów.
• zgłębiając techniki twórczego myślenia i działania przybliża do rozwiązywania problemów z pozoru trudnych do „ogarnięcia”.

Swoich Klientów traktuje jako partnerów, którzy ją inspirują do działania.
Chętnie dzieli się wiedzą (co stało się Jej życiową pasją). Lubi zarażać energią i humorem, wspierać w działaniach, wskazywać możliwości łączenia wielu różnorodnych perspektyw, by zwiększać efektywność działań.

Agata Rudnicka od 2007 zawodowo zajmuje się problematyką społecznej odpowiedzialności i rozwoju zrównoważonego. Doktor nauk ekonomicznych. Związana z Wydziałem Zarządzania UŁ. Ekspertka Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Polskiego Instytutu Praw Człowieka i Biznesu. W latach 2010-2021 prezeska Fundacji CSR Impact. W latach 2018-2020 Pełnomocniczka Rektora UŁ ds. społecznej odpowiedzialności uczelni.

Głównymi obszarami jej zainteresowań są: strategiczne podejście do społecznej odpowiedzialności, zrównoważone modele biznesowe, problematyka rozwoju zrównoważonego i odpowiedzialności w łańcuchach dostaw, kwestie związane z edukacją na rzecz CSR i rozwoju zrównoważonego a także przedsiębiorczość społeczna.

Współpracuje z przedstawicielkami i przedstawicielami różnych sektorów wspierając je w zmianie na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Certyfikowana trenerka, menadżerka projektów, tutorka, mediatorka, menadżerka ISO 9001 i ISO 14001. Nieustannie pracuje nad doskonaleniem kompetencji szkoleniowych poprzez udział w licznych kursach i szkoleniach. Pasjonatka metody Design Thinking.
Została wyróżniona jako jedna z kobiet polskiego CSRu przez FOB (2013) oraz jedna z 25 Liderek Zrównoważonego Rozwoju przez Forbes Women (2021).

Trener z ponad 24 letnim doświadczeniem zawodowym w zakresie prowadzenia szkoleń i treningów z różnego zakresu tematycznego dla kadry menedżerskiej i pracowników w firmach produkcyjnych, handlowych i usługowych. 
Specjalizuje się w szkoleniach rozwijających kompetencje menedżerskie.
Posiada umiejętność projektowania szkoleń, identyfikacji i analizy potrzeb szkoleniowych oraz monitorowania i oceny ich efektów. Autorka i realizatorka aktywnych warsztatów dla kadry trenerskiej. 
Coach - ponad 18 letnie doświadczenie w zakresie coachingów dla kadry kierowniczej i pracowników firm. Posługuje się metodami aktywizującymi i interakcyjnymi, kładąc nacisk na pozytywne wzmocnienie.
Wykładowca na studiach MBA na Wydziale Zarządzania UŁ.
Posiada Międzynarodowe Certyfikaty Coach’a ICC; NMC; Practitioner of Art of NLP; ukończyła kursy Dilts Strategy Group – Meta Leadership, Success Factor Modeling.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Edycja 63. studium startuje 20 września i potrwa do 18 stycznia 2025.

Rejestracja udziału : https://forms.office.com/e/vceCqMJ0bU

Kolejna, 64. edycja programu ruszy po Nowym Roku. Szczegóły będą pojawiały się na naszej stronie.

Spotkania w ramach Mini MBA odbywają się w piątki (w godz. 17.00 - 20.15) oraz w soboty (w godz. 9.00 - 16.00, czasami do 12.15 czy 14.15) - łącznie 13 sesji weekendowych.

Poglądowy harmonogram zajęć dla 63. edycji (20 września 2024 - 18 stycznia 2025) można pobrać tu: 

Pobierz harmonogram zajęć

Koszt uczestnictwa w programie wynosi 6 500 PLN. Podane kwoty są kwotami brutto (koszt szkolenia zwolniony z podatku VAT).

Wpłaty za udział w programie Mini MBA® należy dokonywać przed rozpoczęciem szkolenia (opłata za całość lub I rata) na konto: BANK PEKAO S.A. - II O/ŁÓDŹ, nr konta 34 1240 3028 1111 0010 5553 9851 z dopiskiem Mini MBA + imię i nazwisko uczestnika.
Osobom fizycznym faktury będą wystawiane na podstawie dokonanej wpłaty i przekazywane na pierwszych zajęciach lub przesyłane pocztą. W przypadku firm, faktura zostanie wystawiona na podstawie złożonego przez firmę pisemnego zobowiązania do pokrycia kosztów uczestnictwa pracownika w Studium (Oświadczenie dla firm.pdf) lub na podstawie dokonanej wpłaty. Istnieje możliwość wystawienia faktury proforma.

Z uwagi na bardzo duże zainteresowanie szkoleniem zapraszamy do zapisów na kolejną 64. edycję studium menedżerskiego już dziś: https://forms.office.com/e/e8LAEMbQWh

Po otrzymaniu takiego zgłoszenia, wysyłamy potwierdzenie i zapisujemy Państwa na listę uczestników (ok. 20-25 osób). Nie ma formalnych wymogów przystąpienia do programu tak, jak na studiach MBA (wykształcenie, staż pracy, itp.).
Najpóźniej na 14 dni przed rozpoczęciem szkolenia poprosimy przez email lub telefonicznie o ostateczną deklarację co do udziału w szkoleniu i prześlemy zaproszenie na pierwsze zajęcia.

KONTAKT

Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, ul. Matejki 22/26, p. 133
Dagmara Krupińska tel.: +48 519 646 572 / +48 42 635 49 57, email: dagmara.krupinska@uni.lodz.pl

Jesli potrzebujesz więcej informacji, napisz do nas przez Formularz kontaktowy.